Ford øger kapaciteten til produktionen af batteripakker og lancerer ny hybridmotor

26-03-2021

Ford meddelte i dag, at de - fra slutningen af 2022 - vil producere deres nye 2,5-liters Duratec hybridmotor på fabrikken i Valencia, Spanien - og samtidig øge produktionskapaciteten for batteripakker på samme fabrik. Samtidig sker der ændringer i sortimentet for personbiler.


Produktionen af 2,5-liters Duratec hybridmotor starter i Valencia i slutningen af 2022. Motoren bruges i Kuga Plug-in som produceres i Valencia og i Kuga, Galaxy og S-MAX Hybrid fuld hybrid-modeller. 2,5-liters Atkinson-hybridmotoren er den første af sin art, der produceres af Ford i Europa.


Det viser hvor vigtigt genopladelige hybrider og hybrider er for Fords nuværende og fremtidige produktportefølje i Europa. 2,5-liters Duratec-hybridmotoren fremstilles i øjeblikket på Fords fabrik i Mexico.


Ud over den nye motor fremstiller fabrikken i Valencia fortsat de meget efterspurgte 2,0- og 2,3-liters EcoBoost-benzinmotorer.


Ford bekræftede også en yderligere investering på € 5,2 millioner for dermed at øge kapaciteten for produktion af batteripakker i Valencia. I januar 2020 meddelte virksomheden, at de ville investere 24 millioner euro i aktiviteterne i Valencia. Nu forhøjes kapaciteten for at imødekomme efterspørgslen af nuværende og fremtidige elektrificerede biler.


Porteføljen af Fords personbiler udvikler sig hen imod en fuldt elektrisk fremtid

Ford meddelte tidligere på året, at de vil investere mindst 22 mia. $ (Ca. 18,6 mia. $) i elektrificering globalt - hvilket næsten fordobler virksomhedens tidligere investeringsplaner. Derudover investerer virksomheden 1 milliard dollars i virksomhedens første Ford Electrification Center i Europa, der skal fremstille elbiler. Produktionen af Fords første fuld-elektriske volumenmodel produceret i Europa starter på dette nye center i Köln i 2023. Produktion af en anden fuld-elektrisk bilmodel på fabrikken overvejes også.


I midten af 2026 vil alle Fords personbilsmodeller, der sælges i Europa, være nul-emissionskompatibel, enten som genopladelige hybrider eller fuld-elektriske biler, og inden 2030 vil alle Fords personbiler være fuldt elektriske.


Ændring i efterspørgslen

De europæiske forbrugeres præferencer er også ændret. I 2020 var svimlende 39 procent af de Ford biler, der blev solgt SUV'er eller crossover-modeller - en stigning på otte procent fra 2019. Kunderne har også større tillid til elektriske teknologier, og Kuga plug-in hybrid tegner sig for eksempel allerede for over 50 procent af Kuga's samlede salg.


Efterspørgslen efter SUV'er og crossover-modeller vil fortsætte med at vokse, hvorfor Ford har besluttet at stoppe produktionen af Mondeo med udgangen af marts 2022. Valencia vil fortsat producere Ford Galaxy og Ford S-MAX modeller, som for nylig er lancerede i hybridvarianter.


Mondeo blev lanceret i 1993 og er Fords første "globale" bilmodel, der erstattede flere forskellige bilmodeller rundt om i verden. I Europa erstattede Mondeo Sierra. Cirka fem millioner Mondeos er solgt siden lanceringen.


Ford udvikler kontinuerligt personbils-sortimentet og styrker sin position inden for SUV og crossover ved at tilbyde bilmodeller som Kuga, Puma og Explorer. Nye modeller kommer til Europa, hvoraf den ene er den netop lancerede fuld-elektriske Mustang Mach-E. Senere på året udvides det europæiske sortiment med Mustang Mach-E GT. Derudover vil Fords første fuldt elektriske volumenmodel blive lanceret i 2023.


Følg Ford på Mynewsdesk – Ford.dk – Facebook – Instagram – LinkedIn


Kontakt osSe flere nyheder


Nyheder og events

Aktuelle tilbud

Se tilbud fra Kristian Odgaard Aps

Nyheder og events

Se nyheder fra Kristian Odgaard Aps



Anmeldelser